Co je IMIS a k čemu je dobrý?

IMIS je Interní Manažerský Informační Systém určený pro zaměstnance UJEP. IMIS obsahuje plno zajímavých a užitečných funkcích, od hledání základního kontaktů zaměstnanců univerzity až po specifické funkce specializovaných zaměstnanců (vedoucí zaměstnanci, sekretářky atp.). Pro všechny zaměstnance naší fakulty jsou důležité zejména tyto funkce: Docházka (zápis dovolených, atp.), Objednváky (tvorba objednávek pro příjem zboží a služeb hrazených převodem na základě faktury). Majetek (přehled majetku, možnost předpisů a vyřazení). Některým zaměstnancům se může hodit i funkce nákupu SW prostřednictvím CI.


Přihlášení do IMIS

Do systému IMIS se dostanete prostřednictvím adresy: https://imis.ujep.cz/ stisknutím tlačítka Vstup -->> IMIS <<-- A následným vyplněním Vašich přihlašovacích údajů EduID. Při prvním přihlášení do IMIS se Vám zobrazí stránka s informacemi jaké informace službě předáváte (GDPR). Tuto stránku je nutné potvrdit.

přihlášení

Docházka

Nahlášení dovolené, návštěvě lékaře, tvůrčího volna, služební cesty či jiném druhu nepřítomnosti provede kliknutím na odkaz Osobní IMIS a následným kliknutím na odkaz nepřítomnost.

Docházka.

V tabulce Vašeho přehledu kliknete na tlačítko Založit doklad. Zobrazí se Vám tabulka. V tabulce nejprve vybere typ dokladu: např. Dovolená, Nemocenská, Krátkodobá či dlouhodobá návštěva lékaře, služební cesta, home office, tvůrčí volno atp. Zvolíte čas od kdy do kdy a vyplníte počet pracovních dnů. Zdůvodnění či poznámka jsou dobrovolné (není třeba vyplňovat). Po vyplnění stačí kliknout na tlačítko: Uložit změnu ke schválení.

Docházka.

Objednávky

Na základě Příkazu kvestora č. 1/2018 (Výkon řídící kontroly) musí každé bezhotovostní platbě hrazené univerzitou na základě faktury předcházet vytvoření objednávky prostřednictvím systému IMIS.

K formulářům pro vytvoření objednávky se dostanete z úvodní stránky IMIS kliknutím na tlačítko Objednávky umístěném v hlavním menu

Objednávky.

Vytvoření objednávky není složité. Podrobný návod jak vytvořit a schválit objednávku naleznete v návodu na stránce objednávky kliknutím na tlačítko níže.

Návod na tvorbu objednávek


Majetek

majetek.

Do přehledu majetku se dostaneme prostřednictvím odkazu Majetek pžístupného z hlavní stránky IMIS (zobrazující se hned po přihlášení). Po kliknutí na odkaz Majetek se vám zobrazí tabulka s vaším majetkem. V prvním sloupci je tlačítko Akce. Po kliknutí na toto tlačítko se zobrazí nabídka s možnostmi: Převodka, Zápůjčka, Vyřazení, Nabídka.

TIP: Pokud potřebujete zobrazit informace o majetku jiné osoby, dle inventární čísla majetku: V majetku kliknete na kartu Mohu vidět, která je umístěna vedle aktivní karty Moje záznamy. Do příslušného pole stačí zadat inventární číslo a kliknout na tlačítko filtrovat záznamy.
majetek.

Vyřazení majetku

Kliknutím na políčko Vyřazení se zobrazí okno s tiskopisem nazvaným zápis o vyřazení hmotného dlouhodobého majetku. Na této stránce je nutné vyplnit dvě políčka. Důvod vyřazení a způsob vyřazení. Jako důvod je třeba uvést proč se jej zbavujete: např. Celkové opotřebení, nefunkční atp.

U způsobu vyřazení je třeba se zamyslet jakým způsobem chcete majetek vyřadit.

  • IT technika: (počítače, tiskárny, kopírky, monitory, televize , digitální foťáky, mobily, tablety, skenery atp). - vyplníte vždy Zpětný odběr ! Posudek o neopravitelnosti zajišťuje Štěpán Novák (já).
  • Elektrický majetek: (ledničky, pračky, žehličky, el. šroubováky, zářivky, el. pily, a jiných ne IT elektrických zařízení) - při likvidaci těchto zařízení je potřeba zajistit i posudek o neopravitelnosti zařízení. Je dobré se tedy domluvit s firmou či servisem daného zařízení na napsání posudku o neopravitelnosti a příp. zvlášť na další papír i zápis o jeho ekologické likvidaci. I v tomto případě zvolte způsob vyřazení zpětný odběr.
  • Ostatní hmotný majetek: (stoly, skříně, židle, ...). Kde není el. zařízení není potřeba zajišťovat žádný posudek. Nemáte-li firmu, která zajistí zpětné převzetí dané věci je dobré zvolit způsob vyřazení (fyzická likvidace).
  • Nehmotný majetek software: Chcete li se zbavit majetku z důvodu zastarání (a nepoužitelnosti). Tak je důvodem zastaralost. V případě že nemáte fyzicky žádná media vyplňte všechny ostatní políčka na NE.

Po vytištění a podepsání zápisu o vyřazení jej podepsaný zaneste na děkanát ke schválení a podpisu od pana tajemníka. U elektro odpadu (ne IT) je nutné se zápisem o vyřazení předat i posudek o tom, že je oprava nerentabilní, nebo jí nelze provést!

Vyřazení majetku následně schvaluje likvidační komise. Po schválení likvidace Vás kontaktujeme a domluvíme se na dalším postupu.

V případě jakéhokoliv dotazu mne kontaktujte prostřednictvím emaliu: stepan.novak@ujep.cz


Nákup software

IMIS nabídzí prodej software od společností Microsoft, Adobe, Norton a Corel. Do objednávky software se dostanete prostřednictvím položky ekonomika na hlavní stránce IMIS a následně kliknutím na sw objednávky pro CI.

Nákup software, který zprostředkovává CI můžete provádět prostřednictvím mne, stačí mi napsat email na stepan.novak@ujep.cz s tím o jaký software z nabídky firem adobe, microsoft, corel, norton máte zájem a za jakého rozpočtu jej budete chtít hradit.

Pokud si software v imis objednáte sami, informujte mne o tom, abych se s Vámi domluvil na instalaci daného programu. Informovat mne nemusíte pouze v případě software Adobe Creative Cloud – name (na jméno) , kde je licence s instalačními soubory provázána s Vaším Adobe ID. Instalátor si stáhnete prostřednictvím Vašeho účtu přes stránky společnosti Adobe.

Pokud si sami pořizujete jiný software, který umožňuje tzv. plovoucí licence a vyžaduje pro svůj provoz licenční server. Informujte mne o tom prosím v dostatečném předstihu.

V případě jakéhokoliv dotazu mne kontaktujte prostřednictvím emaliu: stepan.novak@ujep.cz.